środa, 23 kwietnia 2014

Medium 3w1 Ivy Craft mat



Medium 3w1 Ivy Craft 

Ponieważ w pewnym momencie miałam trudności z kupieniem matowej wersji Modge Podge, dzięki Ani z Decoupage Garden zwróciłam uwagę na ten preparat. Jest to podobnie jak Modge Podge podkład, klej i lakier w jednym. Jest to preparat szybkoschnący i na tym najbardziej właśnie mi zależy, gdy stosuję go w projektach - na szybkim zabezpieczeniu powierzchni przed wykonaniem następnego kroku. Właściwie jest bardzo podobny do Modge Podge, choć ma bardziej drażniący zapach. Cena ok. 17 zł za 200 ml - znośna. Występuje w wersji matowej, satynowej i gloss.


Pożyczę opis od Ani:

Do większości twardych powierzchni. Nadaje się do klejenia papierów i serwetek.
Sposób użycia:
1) Użyj jednej warstwy medium jako podkład, pozostaw do wyschnięcia na 30min.
2) Serwetki kleimy standardowo, z preparatu można korzystać klejąc na żelazko. Przy klejeniu papierów najpierw smarujemy klejem zdobiony przedmiot, przykładamy papier i dodatkowo zabezpieczamy przyklejony papier warstwą preparatu.  Pozostawiamy do wyschnięcia na 30-40min.
3) Przed dalszą obróbką pozostawiamy do wyschnięcia na 7 dni (zgodnie z informacją od producenta, ja jednak pracuję na przedmiocie jeszcze tego samego dnia kiedy używałam medium)
4) Pędzle czyścimy wodą z mydłem lub szamponem do włosów



 Też nie czekam 7 dni z dalszą obróbką, w zasadzie u mnie to trwa paręminut, bo podsuszam suszarką.
Kleiłam nim drobne rzeczy klejąc pędzlem po serwetce, na pewno nie jest klejem bezzmarszczkowym cudem;) Innych metod klejenia, na żelazko np., jeszcze nie próbowałam.
Ale za to wiem, że nadaje się do transferów :)
Mam takie wrażenie, że jest mało lepki - do serwetek ok, ale papiery wydały mi się za słabo przyklejone. Papiery będę kleić innym klejem.

Przykładowe prace:

2 komentarze:

  1. A jako lakier się sprawdza czy to kolejny chwyt? no i siedem dni to chyba w zeszłych czasach można było sobie czekać może transferami podreperuje swoje ego. Podziwiam Cię za ciągłą chęć poszukiwania podstawowych preparatów ja jak się przypnę to raczej tak trwam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się sprawdza jak Modge Podge, czyli szkoda gadać :)
    Ale do szybkiego lakierowania jest ok.
    Też mam swoich ulubieńców, ale jak ich braknie na rynku, albo tylko wersje z połyskiem są, to trzeba szukać czegoś w zamian... A jak kupisz jedno, to i drugie, by koszty przesyłki się rozłożyły, no i tak to jest ;)

    OdpowiedzUsuń