sobota, 31 maja 2014

One Step Crackle Decoart



One Step Crackle firmy Decoart to fajny preparat do spękań.
Ja go stosuję raczej do małych powierzchni, bo spękania też ma malutkie. Buteleczka niewielka, szkoda by mi było nałożyć go na jedną dużą pracę, jeśli mam inne produkty w tym celu.
   Najważniejszą jego zaletą jest fakt, że jest to produkt jednoskładnikowy, chociaż daje spękania porcelanowe. Nakłada się i się sam kraczy w ciągu najbliższych godzin, a nawet dość szybko, już po godzinie powinno coś być widać. No i można lakierować go lakierami akrylowymi.
   Wielkość oczek regulujemy grubością warstwy. Można go wypełniać, lub nie. Pędzle myjemy wodą.


    Producent zaleca nałożenie jednej warstwy i zostawienie go z w spokoju, nie zaleca maziania nim jak lakierem, bo spękania mogą nie powstać. Ja stosuję miękki pędzel akwarelowy i raczej dokładam kropla po kropli. Sam powinien się upoziomować i spękać. Zaleca też aby powierzchnia była wcześniej pomalowana, na surowych może się wchłonąć i nie spękać. Można go podsuszać suszarką z pewnej odległości, ale oczka będą wtedy malutkie.

    Lubię go dawać na małe powierzchnie, szczególnie napisy. Grubo nałożony daje fajną szklistą powierzchnie, spęka, albo i nie, ale lubię go za łatwość obsługi.
A sieć malutkich oczek także może być bardzo malownicza :)

PS. Raz zdarzyło mi się nałożyć go cienką warstwą i po spękaniu cały krak zaczął odpadać. Trochę to dziwne, bo na butelkach poniższych grubo nie nakładałam.



Przykładowe prace:







4 komentarze:

  1. Fajne medium, raczej nie zawodzi i "kraczy" zawsze, choć faktycznie najlepiej nakładać punktowo, bo szkoda go na całą powierzchnię.
    Ciekawie wygląda nałożone w narożnikach...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja się cieszę, że tu trafiłam:) decu podoba mi sie od dawna i pomału dojrzewam, żeby coś zacząć sie uczyć:) gdybym mogła jeszcze prosić o podpowiedź co potrzebuję żeby zacząć to będę wdzięczna:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cię serdecznie :) Oczywiście, że powinnaś zacząć.
      Trudno mi krótko napisać co jest potrzebne, by zacząć, ale polecam bloga http://ecomanufaktura.blogspot.com/, na którym można uzyskać takie informacje w przystępny sposób :)

      Usuń
  3. Nawet nie wiedziałam że jest coś takiego .
    Wielkie dzięki za informację :)

    OdpowiedzUsuń